
systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji
Wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) stanowi obecnie jedno z kluczowych wyzwań dla organizacji. W obliczu rosnących cyberzagrożeń i stale aktualizowanych rygorystycznych wymogów prawnych, warunkiem koniecznym dla stabilnego i transparentnego funkcjonowania staje się skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem informacji.
Czy Twoja Organizacja jest w pełnej gotowości na incydenty związane z bezpieczeństwem informacji mogące zakłócić funkcjonowanie?
CZYM JEST SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI?
System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) stanowi kompleksowe podejście do ochrony informacji w organizacji, obejmujące procesy, procedury oraz środki techniczne i organizacyjne.
SZBI pomaga identyfikować i minimalizować ryzyka związane z bezpieczeństwem informacji, jednocześnie zapewniając zgodność z wymogami prawnymi i regulacyjnymi.
Wdrożenie SZBI opiera się na modelu PDCA (Plan-Do-Check-Act), który zapewnia ciągłe doskonalenie systemu poprzez planowanie, wdrażanie, monitorowanie i działania korygujące. Skuteczny SZBI uwzględnia nie tylko aspekty techniczne, ale również organizacyjne i prawne.
DLACZEGO TO WAŻNE?
Skutecznie wdrożony SZBI przekłada się na zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia incydentów bezpieczeństwa i związanych z nimi strat finansowych i wizerunkowych, ale również stanowi również istotną przewagę konkurencyjną. Coraz częściej to po prostu wymóg formalny.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SZBI?
SZBI powinien być dostosowany do specyfiki organizacji i realnych zagrożeń, z którymi się ona zmaga. B&B oferuje kompleksową usługę wdrożenia SZBI w Twojej Organizacji podzieloną na trzy etapy:
Analiza otoczenia i audyt wstępny

Wdrożenie SZBI

Audyt końcowy

Usługę można rozszerzyć o inne usługi i rozwiązania B&B
O CZYM PAMIĘTAĆ?
Wdrożenia SZBI nie należy traktować jako projektu czysto technicznego, bez uwzględnienia aspektów organizacyjnych i zasobów ludzkich.
Aby wdrożenie zakończyło się sukcesem, należy zaangażować wszystkich pracowników, z kierownictwem na czele. Odpowiednia komunikacja, świadomość i zrozumienie dla wprowadzanych zmian, a także promowanie kultury bezpieczeństwa w organizacji pozwolą na osiągnięcie zakładanych celów nie tylko, by spełnić wymagania formalne, ale rzeczywiście wpłyną na poprawę bezpieczeństwa organizacji.
JAKIE SĄ KOSZTY WDROŻENIA?
Koszty wdrożenia SZBI należy rozpatrywać nieszablonowo. Konspekt, otoczenie, branża, normy prawne, zakup i wdrożenie niezbędnych narzędzi technicznych, a to wszystko w perspektywie długoterminowej inwestycji w bezpieczeństwo organizacji.
Inwestycja w SZBI
stanowi fundament bezpiecznego funkcjonowania organizacji w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu,
w oparciu o zmiany w prawie i jest niezbędna dla zachowania konkurencyjności na rynku.