KLAUZULA INFORMACYJNA - REKLAMACJE

  1. Administratorem danych osobowych jest B&B PROSTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Piekarach Śląskich (kod pocztowy: 41-946) przy ul. Walentego Roździeńskiego 2a.
  2. Z administratorem można się skontaktować poprzez: 
  • e-mail: rodo@b-and-b.pl
  • telefonicznie pod numerem +48 500 413 313 
  • pisemnie pod adresem siedziby administratora.

3. Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach: podjęcia działań zmierzających do rozpatrzenia reklamacji, związanych z realizacją reklamacji, w tym kontakt telefoniczny lub mailowy umożliwiający rozpatrzenie reklamacji, przedstawianie propozycji ugodowych, udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, wnioski i skargi, udzielania odpowiedzi w toczących się postępowaniach, w tym przed rzecznikiem konsumentów, na podstawie: 

  • Państwa dobrowolnie wyrażonej zgody tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celach wskazanych w zgodzie – czas przetwarzania danych na tej podstawie upływa wraz z cofnięciem zgody;
  • wymogów kontraktowych tj. na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu wykonania zawartej z Administratorem umowy lub podjęcia na Państwa wniosek działań przed jej zawarciem, w tym wykonania zobowiązania gwarancyjnego – dane przetwarzane na tej podstawie będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji umowy zawartej z Administratorem;
  • wymogów ustawowych tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wypełnienia przez Administratora obowiązków prawnych dane przetwarzane na tej podstawie będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
  • prawnie uzasadnionych interesów Administratora tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w tym prawidłowego rozpatrzenia roszczeń reklamacyjnych, kontroli prawidłowości prowadzenia postępowania reklamacyjnego, obrony przed roszczeniami dotyczącymi tego zgłoszenia – dane przetwarzane na tej podstawie będą przetwarzane do czasu ustania celu przetwarzania (np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń) lub skutecznego zgłoszenia sprzeciwu.

5. Administrator przetwarza Pani/Pana następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego, a także inne dane osobowe w każdym zakresie niezbędnym do rozpatrzenia reklamacji.

6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są nasi pracownicy i współpracownicy (Partnerzy) upoważnieni do dostępu do danych, ze względu na rodzaj powierzonych im obowiązków służbowych i zleceń wynikających z zapisów umowy o współpracy. 

7. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie prawa, w tym organom administracji skarbowej. Dane mogą być przekazywane również producentom towarów lub materiałów, których dotyczy reklamacja, dostawcom, hurtowniom, serwisantom zewnętrznym, przewoźnikom i podwykonawcom (jedynie w niezbędnym zakresie: imię, nazwisko, adres, telefon, email); podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, w tym m.in.: obsługującym systemy informatyczne, świadczącym usługi, w tym księgowe, kadrowe, prawne, prowadzącym zewnętrzne archiwa dokumentacji, realizującym audyty oraz podmiotom, którym zlecono dochodzenie roszczeń.

8. Dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza obszar EOG ani udostępniane organizacjom międzynarodowym. W przypadku jednak, gdy administrator korzysta z dostawców usług spoza obszaru EOG, które nie zostały uznane przez Komisje Europejską za zapewniające odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, przekazanie danych osobowych ww. podmiotom odbywa się na podstawie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, przez co podlegają odpowiednim zabezpieczeniom w zakresie ochrony prywatności oraz praw i wolności osób, których dotyczą.

9. W stosunku do przekazanych danych osobowych przysługują Pani/Panu: prawo dostępu do danych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania, prawo do sprostowania danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do usunięcia danych osobowych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Cofnięcie zgody może odbyć się poprzez wysłanie emaila (na adres: rodo@b-and-b.pl) lub pocztą tradycyjną (na adres siedziby firmy).

10. Decyzje z wykorzystaniem przetwarzania danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym również dane osobowe nie będą podlegać profilowaniu.

11. Podanie danych osobowych w zgłoszeniu (reklamacji) jest dobrowolne, jednak niezbędne do jego rozpatrzenia. Niepodanie danych lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych może spowodować brak możliwości rozpatrzenia Państwa zgłoszenia

Polityka prywatności

Zasady dotyczące przetwarzania danych w naszych serwisach internetowych oraz w ramach świadczenia przez nas innych usług, w tym klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób/usług, zostały określone i dostępne tutaj